Van klachten kunnen we leren. Daarom is deze klachtenregeling opgesteld.
Onze doelen zijn:
Wat is een klacht?
Een klacht is een uiting, schriftelijk of mondeling, van ontevredenheid over de dienstverlening van PerspectiefPlus , één van haar medewerkers of van derden die in opdracht van PerspectiefPlus werkzaamheden hebben uitgevoerd.
Hieronder staat stap voor stap omschreven hoe PerspectiefPlus omgaat met klachten.
Indienen van een klacht
Een klacht kan schriftelijk of per e-mail bij ons kenbaar gemaakt worden. Vergeet niet de volgende gegevens te vermelden:
Contactgegevens:
PerspectiefPlus
Bruistensingel 400
5232 AG ’s-Hertogenbosch
info@perspectiefplus.nl
De ontvanger registreert de klacht en brengt de onafhankelijke klachtenbehandelaar op de hoogte van de klacht en de schriftelijke klacht wordt doorgestuurd.
Anonieme klachten hoeven niet in behandeling te worden genomen.
Ontvangstbevestiging
Indien je een klacht hebt ingediend dan ontvang je binnen 5 werkdagen een (schriftelijke) bevestiging van de ontvangst van je klacht.
Behandeling
De onafhankelijke klachtenbehandelaar zal binnen 7 werkdagen contact met je opnemen om de klacht telefonisch te bespreken of je uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Na afloop ontvang je altijd een schriftelijke bevestiging van de besproken klacht en de gemaakte afspraken. PerspectiefPlus streeft er naar je klacht binnen 30 werkdagen af te handelen. Alle klachten worden voorgelegd aan de onafhankelijke klachtenbehandelaar, alsook aan de directie en eventueel de betrokken adviseur. Indien relevant worden klachten en verbetervoorstellen besproken in het directieoverleg of andere overlegstructuren.
Niet in behandeling
Van behandeling van een klacht kan worden afgezien indien:
en de klager in de gelegenheid is gesteld om de klacht aan te vullen maar dit heeft
nagelaten.
Oneens met afhandeling
Wanneer je het ondanks alle goede intenties niet eens bent met de afhandeling van je klacht heb je de mogelijkheid om je klacht desgewenst ter beoordeling voor te leggen aan de bevoegde civiele rechter.
Bewaartermijn
Het dossier van de klachtbehandeling wordt na de afhandeling 1 jaar bewaard.
Klachten over persoonsgegevens
Als je een klacht hebt over het gebruik van je persoonsgegevens door PerspectiefPlus
Bijvoorbeeld omdat je vindt dat PerspectiefPlus niet zorgvuldig omgaat met je persoonsgegevens, of omdat je inzage of rectificatie hebt gevraagd van je persoonsgegevens, maar je niet tevreden bent met onze reactie. Stuur dan je klacht naar info@perspectiefplus.nl.
Bij een klacht over persoonsgegevens geldt het volgende verloop:
Privacy
Klachten worden vertrouwelijk behandeld. Uitsluitend de betrokkenen, directie en onafhankelijke klachtenbehandelaar zijn bij de afhandeling betrokken. Bij eventuele bespreking in overlegstructuren gebeurt dit geanonimiseerd.
Wijzigingen klachtenregeling
Deze klachtenregeling is voor het laatst aangepast op 1 juni 2022.
PerspectiefPlus kan deze klachtenregeling aanpassen. Nieuwe versies worden altijd op de website gepubliceerd. Wij raden je daarom aan deze regeling geregeld te raadplegen, zodat je op de hoogte blijft van wijzigingen.
Tot slot
Indien je nog vragen hebt, dan kun je je wenden tot de directie via telefoonnummer 06 – 36 28 43 38 of 06 – 36 05 46 34 PerspectiefPlus doet er alles aan om je klacht samen met jou en in goed vertrouwen op te lossen